Orianacalemi

From artvalvas
Jump to navigation Jump to search


Oriana Calemi.

Studente aan PXL MAD School of Arts

Grafisch Ontwerp - interactieve vormgeving

30 mei 1999

Winterland Hasselt

Op de digitale manier, maakte wij een onderscheid tussen lichtgevende typografische logo’s en lichtgevende symbolische logo’s. Maar vertellen die ons niet hetzelfde? Licht komt uiteraard enorm veel voor op kerstmarkten. Zo kom je niet alleen in de kerstsfeer, maar het idee sluit aan naar lichtjes in de kerstboom, gezelligheid, een knus gevoel,.. Licht valt dus op. Geen wonder dat dit element dus herbruikt wordt op commercieel vlak. Overal waar je kijkt, links en rechts, binnen en buiten, maken verkopers gebruik van licht. Zowel in hun logo’s als spulletjes die verkocht worden. Voor lichtgevende typografische logo’s is er dus gebruik gemaakt van letters. Men moet al het alfabet kennen en kunnen lezen om deze logo’s te kunnen begrijpen. Daarom bestaan er symbolen. Voor symbolen is er geen kennis van lezen nodig. Zelfs een baby begrijpt symbolen. Hoewel wij ons bezighielden met de typografie in het licht, hebben wij ons onbewust ook gefocust op lichtgevende symbolen. Met als conclusie dat symbolen ons ook iets willen vertellen of uitleggen, zonder er woorden aan vuil te maken.

http://artvalvas.net/index.php?title=File:CompositieTypo.pdf CompositieLights.pdf

Workshop Semiotiek 06.12.19: Cadavre Exquis

Orianacalemicadavreexquis.jpeg


Yunot Bex CadavreExquis 2.jpg

Kenyiro Mahner CadavreExquis 3b.jpg

SafakYildiz CadavreExquis4.jpg

Yunot Bex CadavreExquis 2A.jpg