YunotBex

From artvalvas
Jump to navigation Jump to search

Yunot Bex 2 GO INV

Cinema4D

Tijdens de lessen van Cinema4D leren wij verschillende technieken om bepaalde dingen te maken in het programma, na de les probeer ik deze dan toe te passen in eigen ontwerpen/animaties. Hier zijn enkele voorbeelden van ontwerpen die ik gemaakt heb, al deze ontwerpen zijn op zich ook nog eens geanimeerd maar hieronder zet ik gewoon een still uit de animatie.

Jackboys
Logo label
Bugatti Chiron



Interactieve

MTV Opdracht rond het maken van een animatie voor een bestaande zender. Hierbij mochten wij zelf kiezen in welke zin wij het het logo en het doelpubliek van de zender gingen aanpassen. Ik heb ervoor gekozen om nog steeds een jong en jeugdig doelpubliek te kiezen, en dit te laten terugkomen in het logo door veel kleuren erin te steken, en bij het animeren van het logo, deze op een hip muziekstuk snel te laten bewegen.

Logo MTV

Florida High Opdracht rond het uitwerken van een game, dat begon vanuit een maatschappelijk probleem. Ik heb ervoor gekozen om het probleem rond de vele school shooting in Amerika te kiezen. In het uitvoeren van de game woesten wij het zelf gaan filmen, en heb ik besloten om een first person rol aan te nemen van de school shooter. Hiervoor moesten wij dan ook een trailer maken. Het spel noemt Florida High omdat het wel toepasselijk was op de locatie waar het filmen is opgenomen namelijk Maison Florida, en als tweede reden, omdat ik als voorbeeld een school shooting had genomen die zich plaats vond in Florida.

Florida High

the Fader Bij deze opdracht moesten we een digitaal magazine uitwerken, aan de hand van een bestaand magazine dat reeds nog niet interactief was. Ik heb voor het magazine The Fader gekozen. Het is een hip-hop lifestyle/muziek magazine. Deze leek mij het interessantst omdat ik mij ook het meeste kan vinden in deze soort muziek. Het voorstellen van het magazine was aan de hand van 2 A2 posters waarbij er duidelijk de interactiviteit te zien moest zijn.

Fader Cover

Kerstmarkt Winterland Hasselt

typo-winterland
lichten-winterland

Op de digitale manier, maakte wij een onderscheid tussen lichtgevende typografische logo's en lichtgevende symbolische logo's. Maar vertellen die ons niet hetzelfde?

Licht komt uiteraard enorm veel voor op kerstmarkten. Zo kom je niet alleen in de kerstsfeer, maar het idee sluit aan naar lichtjes in de kerstboom, gezelligheid, een knus gevoel,... Licht valt dus op. Geen wonder dat dit element dus herbruikt wordt op commercieel vlak.

Overal waar je kijkt, links en rechts, binnen en buiten, maken verkopers gebruik van licht. Zowel in hun logo's als spulletjes die verkocht worden.

Voor lichtgevende typografische logo's is er dus gebruik gemaakt van letters. Men moet al het alfabet kennen om deze logo's te kunnen begrijpen. Daarom bestaan er symbolen. Voor symbolen is er geen kennis van lezen nodig. Zelfs een baby kan deze symbolen begrijpen.

Hoewel wij ons bezighielden met de typografie in het licht, hebben wij ons bewust ook gefocust op lichtgevende symbolen. Met als conclusie dat symbolen ons ook iets willen vertellen of uitleggen, zonder er een woord aan vuil te maken.

Workshop Semiotiek 06.12.19: Cadavre Exquis

Yunot Bex CadavreExquis 1.jpg

Kenyiro Mahner CadavreExquis 2a.jpg

SafakYildiz CadavreExcuis3.jpg

Igor Cleeren CadavreExquis 4.jpg